Skip to content

Amsterdam

25 juni 2017

Twee schilderijen die ik in Amsterdam heb gemaakt. Het schilderij van de Nicolaaskerk eerder dit jaar, toen de temperatuur het nog toeliet om in de volle zon te schilderen.

Nu de zon hoger staat zoek ik liever onderwerpen uit die ik in de schaduw kan schilderen. Het schilderij met het terras heb ik kort geleden gemaakt. Gelukkig levert het schilderen vanuit een schaduwrijk punt vaak ook mooie contrasten tussen licht en donker op.

terras bij de blauwebrug

Terras bij de Blauwbrug (40×31) olieverf op doek

Nicolaaskerk

Sint-Nicolaaskerk (40×25) olieverf op doek

Two paintings I made in Amsterdam. The painting of the Nicolaas Church I painted earlier this year, when the temperature allowed it to stand in full sun.

Now that the sun stands higher, I prefer subjects that I can paint from the shadow. I made the painting with the terrace recently. Fortunately, painting from a shadow point often produces beautiful contrasts between light and dark.

20170404_172107

Schilderend op de steiger.

P1070955

Schilderend bij het terras

2 reacties
  1. Liesbeth van Dril permalink

    Beste Hans

    Ik geniet iedere keer weer van je mails met schilderijen. In het echt heb ik ze ook meerdere malen schilderijen van je gezien. Ik schilder zelf ook als amateur en heb vorig jaar een workshop bij Roos Schuring gevolgd op het strand. Ze vertelde ook over jou, over de vele keren per werk dat je in een spiegeltje kijkt. Een goede methode!!

    Ik vind het zelf heerlijk om in de polder te schilderen. Ik vraag me af of jij ook wel eens workshops geeft of cursussen. Ik vind het apart dat jij plein air zo relatief gedetailleerd kunt werken in olie. Bij mij wordt het gauw een smeerboel.

    Bedankt voor je mooie mails

    Met vriendelijke groet

    Liesbeth van Dril

    • Beste Liesbeth, Bedankt voor je reactie. Werken met een spiegeltje werkt inderdaad goed. Je ziet het schilderij dan tijdens het maken met een frisse blik. Ik denk naarmate je meer uren maakt je steeds meer grip op je schilderij krijgt en dat het minder snel een smeerboel wordt. Ik geef geen cursussen en workshops.

      Met vriendelijke groeten,

      Hans Versfelt

Geef een reactie

