Skip to content

Strandgezicht

3 november 2015

Een strandgezicht wat ik in oktober op mijn atelier heb geschilderd. Net zoals mijn plein-air werk wil ik ook mijn atelierschilderijen alla prima schilderen. Hoe kouder het is hoe langzamer de verf droogt. Daarom was ik blij met een paar koude dagen in oktober. Vaak moet ik hierop wachten tot later in het jaar.

spelende kinderen aan het strand

Spelende kinderen aan het strand (100×60) olie op doek

——————-

A beach scene I painted in October in my studio. Like my plein-air paintings I want to paint my studio paintings alla prima. The colder the temperture the slower the paint dries. Therefore, I was happy with a few cold days in October. Often I have to wait until later in the year.

One Comment
  1. Dag Hans,

    We hebben ooit samen op Place d’ Ary in Dordt gestaan. Fijn om te zien dat je nog steeds fulltime aan het schilderen bent. Ik bewonder je techniek en kleurgebruik. Zelf ben ik net weer met lessen begonnen, om tenminste weer met schilderen bezig te zijn, het lukt me helaas zonder aanleiding meestal niet om er tijd vrij voor te maken, maar de laatste tijd heb ik steeds vaker behoefte om lekker te schilderen.

    groeten,
    Frank Schutten

Geef een reactie

