Skip to content

Begroeiing met bloemen

28 juni 2015

De afgelopen maand heb ik een studie gemaakt van begroeiing. Hoe minder vaste vormen zoals stenen, dieren, mensen of door mensenhanden gevormde objecten hoe lastiger. Nog vaker dan bij andere onderwerpen heb ik bij gebladerte of grassen de vraag, wat schilder ik wel en wat laat ik weg.

gele lisse

Gele lisse (35×25) olie op doek

tekening planten en populieren

Tekening Planten en populieren (42×30) conté op papier

vlier aan bosrand

Vlier aan bosrand (40×25) olie op doek

afvoerpijp tussen riet

Afvoerpijp tussen riet (42×30) conté op papier

margrieten

Margrieten (35×25) olie op doek

duinen in avondlicht

Duinen in avondlicht (35×25) olie op paneel
—————————-

Last month, I made almost a study of vegetation. The less solid forms such as stones, animals, people, or objects formed by human hands, the more difficult. Even more often than with other subjects, during the painting of foliage and grasses I have the question; what do I paint and what do I leave out.

2 reacties
  1. Jan Ledderhof permalink

    De vlier en vooral de gele lisse zijn verdomd mooie schilderijen. Trouwens, als je daarnaast ook graag tekent is het misschien het overwegen eens te tekenen met oliekrijt. Het is wel moeilijk spul want je handen zitten onder het krijt. Met hartelijke groeten, Jan

    • Bedankt Jan, Ik ga het oliekrijt eens proberen. Ik schilder ook met handschoenen aan. (als bescherming tegen cadmium) Ik zal ze dan aanhouden als ik met het krijt aan de slag ga 😉. groet, Hans.

Geef een reactie

