Skip to content

Katwijkse duinen

21 juli 2014

Op de zandverstuivingen na zie ik in de duinen vooral erg veel variaties in groen. Dit komt door de veelheid aan plantensoorten. Lastig maar mooi. Ik probeer steeds meer als ik in de duinen schilder de begroeiing te typeren. Bij een zonsondergang is dit minder belangrijk. De lichtbron is dan rood. De rest versmelt tot een eenheid. En op deze duinopgang stond vooral helmgras.

zonsondergang boven zee

Ondergaande zon boven zee (35×25) olieverf op doek

duinen bij Katwijk

Duinen met wolken (45×35) olieverf op doek

duinen met gele bloemen

Gele bloemen op duinhelling (40×30) olieverf op doek

———————-

P1070504

Apart from the sand drifts I see a lot of varieties of green in the dunes. This is because of the diversity in plant species. Difficult but beautiful. Lately I have been trying to typify the vegetation. During sun set this is less important. The light source is red. The rest melts in to one. And on this dune top there was mostly European beachgrass.

4 reacties
  1. Mooi! Morgenochtend ga ik met een vriend rennen in Meijendel. Ik neem mijn schetsboek mee, als ik na het rennen uitgehijgd ben ga ik tekenen. Alleen maar groen vind ik moeilijk om te tekenen, ik heb graag het houvast van een gebouwtje.

  2. Mooi werk. Mooie zachte kleuren.

  3. Bedankt Geert , een gebouw of een andere vaste vorm vind ik ook een prettige houvast. Maar ik weet zeker dat jij ook zonder dat een goede tekening kan maken in de duinen.
    Groet, Hans

  4. Bedankt Ramon, Ik zie veel sterk werk van je voorbij komen. Je hebt iets te pakken.

Geef een reactie

