Skip to content

Bouwplaats bij dag en ’s nachts

30 december 2013

Drie schilderijen die ik op het OV-SAAL traject heb geschilderd. ’s Nachts schilderen is lastig. De led verlichting waarmee ik mijn schilderij verlichtte was erg blauw en er schenen een paar felle bouwlampen precies mijn kant op maar het was een prachtig spektakel.
De schilderijen bij dag heb ik gemaakt op de bouwplaats bij de Amstel. Ik heb begrepen dat het een moeilijk project is omdat het plaats vindt op een krap gebied tussen spoor en snelweg maar zoveel activiteit op zo’n klein oppervlak levert wel een dynamisch beeld op.

Meer OV-SAAL schilderijen hier en hier.

13-flyoverbijnacht

Werkplaats bij nacht (35×45) olie op doek

13-bouwplaatsBAM

Bouwplaats op zonnige dag (50×40) olie op doek

13-heiwerkzaamhedenBAM

Heiwerkzaamheden aan de Amstel (30×40) olie op doek

———————–

Three paintings I painted on the OV-SAAL project. Painting at night is difficult. The led lights I used to illuminate my painting was very blue and a couple of bright building lights were shining my way, but it was a magnificent spectacle.
The paintings by day I made on the construction site at the Amstel. It is my understanding that is a difficult project because it takes place in a tight spot between railroad and highway, but with so much activity on such a small surface makes for a dynamic image.

More OV-SAAL paintings here and here.

P1080163

P1080160

P1080153

7 reacties
  1. Jij durft heel wat aan! Je schrikt nergens voor terug… (Henny)

  2. Yvonne permalink

    wow, well done. Not an easy subject but looks great !

  3. Jan Ledderhof permalink

    Beste Hans, Je lijkt wel een goochelaar om uit die bouwchaos een paar knappe schilderijen tevoorschijn te toveren. En dat op een moeilijke plek tussen betonijzer en werkend met glibberige olieverf.
    Zonder olieverf maar met viltstift deed ik iets dergelijks tijdens mijn praktisch jaar in olieraffinaderij Shell-Pernis. De tekening verdween, denk ik, bij een aannemer en misschien is het voor jou ook mogelijk je werk te verkopen bij de hier betrokken aannemers. Meestal hangen er in hun kantoren vrij onbenullige foto’s aan de wand. Jouw schilderijen zouden dit gehalte vèr overstijgen, zeker in esthetisch opzicht. Wellicht heb je hier allang aan gedacht.
    Gelukkig Nieuw Jaar, met vriendelijke groeten, Jan

  4. Bedankt/ thanks, soms moet ik wel even op mijn tanden bijten als ik op en drukke plek ga schilderen maar een beetje spanning is goed voor de concentratie, Henny. Maar eigenlijk kan je op een bouwplaats juist wel rustig schilderen. Iedereen is veel te druk bezig met hun werk. Anders dan op straat.
    Olieraffinaderij; klinkt goed als onderwerp, Jan. Glimmende tanken zijn mooie lichtvangers. Ik had de tekening graag gezien. Verkoop is voor mij een belangrijk deel van het schilderproces. Er is over nagedacht. Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst voor jullie.

  5. Brilliant work Hans, absolutely brilliant – only just discovered your paintings on Facebook. Great economy of brushwork, bravo!🙂

  6. Dolphin Mings permalink

    sterke reeks !

Trackbacks & Pingbacks

  1. Tekeningen bouwplaats | Hans Versfelt

Geef een reactie

