Skip to content

Café-interieur met ober

12 januari 2013

Als er niet meerdere obers waren geweest had ik dit schilderij niet kunnen maken. Maar omdat er regelmatig een van hen op deze plek stond was het mogelijk. Maar de meeste schilderuren zaten toch in de omgeving. Ik heb op deze dag samen geschilderd met Joost Doornik.

Ober in Drie Gezusters

Ober in de “Drie gezusters” (formaat 35x25cm, olieverf op doek)

Tekening Zakenlunch

Tekening Zakenlunch (formaat 20×30 cm, conté op papier)

—————————-

If there had not been more waiters I could not have made this painting. But since one of them frequently stood in this spot it was possible. But most of the paintinghours were put in the surroundings. I painted this day together with Joost Doornik.

4 reacties
  1. zangeres21 permalink

    Prachtig werk alweer, Hans. Het Cafe bevalt me heel goed door het sterke en suggestieve lichteffect. IK herken de sfeer en toch is het net alsof dit fonkelende licht alleen maar in bijzondere herinneringen kan bestaan.
    Nog meer verrast was ik door de zakenlunch. Net als iemand die onduidelijk praat vertellen al die rommelende lijntjes me iets dat ik net wel en ook weer net niet versta. Maar ik versta net zoveel wel en zoveel niet dat deze tekening mijn fantasie optimaal prikkelt en ik me helemaal aanwezig voel in de getekende ruimte. Ik weet bijna hoe het daar ruikt. Ik raak er niet op uit gekeken.
    Hans Meeuws

  2. margaret barton permalink

    I really like both your sketch and your Cafe’- interieur painting. I do enjoy seeing your art pop up in my email. Margaret Bart

  3. Thank you, Margaret.

  4. Bedankt Hans, ik vind beschrijving hoe jij de twee werken ervaart erg mooi.

Geef een reactie

