Skip to content

Koeien in najaarszon

27 november 2012

Het schilderij van de koeien heb ik vorige week geschilderd. Het was een prachtige najaarsdag.
Een paar dagen eerder had ik de akker geschilderd. Deze dag was kil en ik was blij dat ik uit de wind zat.

Koeien in de herfstzon

Koeien in de herfstzon (formaat 35×20 cm, olieverf op doek)

Natte akker in het najaar

Natte akker in het najaar (formaat 25×40 cm, olieverf op paneel)

————————

The painting with the cows I made last week. It was a beautiful autumn day. A few days earlier I painted the field. This day it was chilly and I was glad to be out of the wind.

2 reacties
  1. J.A. Stevens permalink

    Ik volg u nog steeds. Uw werkwijze en kleur vind ik prachtig.
    Vooral de landschappen met koeien zijn heel bijzonder, zo ook de koeien schilderijen van
    Roos Schuring, want ook haar werk bewonder ik.
    Ik heb een vraagje aan u. Wordt bij het schilderen van koeien deze in het begin uitgespaard of
    later alsnog in het werk opgenomen?
    Nogmaals veel bewondering voor uw werk en blijf u volgen. Hartelijk dank daarvoor.
    Met vriendelijke groet.

    J.A. Stevens

    • Beste meneer Stevens,

      Bedankt voor uw bericht.
      Bij het schilderen van koeien hangt het er van af hoe groot ze in het vlak zijn of ik ze meteen schilder of later er in plaats. Als ze klein zijn schilder ik eerst in grote vlakken de omgeving en zet daarna met een paar toetsen de plaats en kleur van de koe. Vervolgens werk ik het geheel uit anders is er geen samenhang tussen de koeien en de rest. Als de koe het beeld vult zal ik hem al meteen in de opzet schilderen.

      Met vriendelijke groet,

      Hans Versfelt

Geef een reactie

