Skip to content

Sneeuw en zon

9 februari 2012

Sneeuw komt pas echt tot zijn recht als de zon schijnt. Het warme wit tegen het blauw van de schaduwen maakt bijna elk onderwerp de moeite van het schilderen waard.

Schaduwen op besneeuwde akker

Schaduwen op besneeuwde akker (formaat 35×25 cm, olieverf op doek)

Besneeuwde zandhoop

Besneeuwde zandhoop (formaat 35×20 cm, olieverf op paneel)

Molen met sneeuw

Molen met sneeuw (formaat 35×25 cm, olieverf op doek)

—————

Snow really becomes worthwhile when the sun shines. The warm white against the blue of the shadows makes almost any subject worth painting.

8 reacties
  1. Mooi Hans! Vooral die besneeuwde akker vind ik mooi. Levendigheid in de horizon, en blauwe schaduwen op de grond tegen de blauwe lucht.
    Had je het erg koud?

  2. Bedankt voor jullie complimenten.
    Ik had het niet erg koud want ik heb deze schilderijen vanuit mijn auto geschilderd.

  3. Dan ben ik benieuwd hoe jouw auto er van binnen uit ziet Hans! [ LOL ]

  4. Waarschijnlijk net zo als de plein air -jas van Roos!

  5. Dat is een goede tip Hans!
    Trouwens, fijn dat ik van jouw werk mag genieten! Bedankt!

  6. Jij minstens zo bedankt voor je interesse, Roeland.

Geef een reactie

