Skip to content

Schaduwen en zonlicht

29 november 2011

De doos heb ik in het weiland geschilderd, ik gebruik hem altijd om kwasten, medium en lunch in te vervoeren als ik ga schilderen. Ik heb snel moeten schilderen want de schaduwen draaiden snel. Het wegdraaiende licht bij het andere schilderij dwong me ook tot het vlug vast leggen van het tafereel. Omdat ik aan beide schilderijen de volgende dag niet kon verder werken is de toets breed gebleven.

Schilderspullen in kartonnen doos

Schilderspullen in kartonnen doos (formaat 25×35 cm, olieverf op paneel)

Slapend op de bank

Slapend op de bank (formaat 35×25 cm, olieverf op doek)

—————————

I painted the box in the meadow, I always use it to transport brushes, medium and lunch when I’m painting. I had to paint quickly as the shadows turned quickly. The turning light in the other painting forced me to quickly capture the scene. Because I could not finish the paintings the next day, the stroke remained wide.

5 reacties
  1. roosschuring permalink

    Beide ERG schitterend!!!

  2. Henny M permalink

    ‘ Slapend op de bank’! GEWELDIG!

  3. Hans! Geweldig onderwerp die doos! Bewaar dat doek goed, maar ook zeker die doos. Die moet jou overleven, mooi om later in het museum te zetten als we er over 100 jaar niet meer zijn.

    Wat is ‘slapend op de bank’ mooi! Heel impressionistisch, geen toets te veel, fel van licht.
    Tot gauw.

  4. Bedankt voor jullie fijne reacties,
    Ik zal de doos goed bewaren.

  5. Wat een schitterend werk! Een grote vreugde je werk te leren kennen.

Geef een reactie

