Skip to content

Schilderen in Haarlem 2

6 oktober 2011

De laatste dag heb ik zo snel mogelijk mijn spullen ingepakt om het schilderij van het schip met de lage ochtendzon te voltooien. Ik was er de vorige dag aan begonnen, maar ik was er mee gestopt omdat het licht te veel veranderde. Daarna ben ik snel naar Katwijk gereden. Ik moest er nog wat werken ophalen en het idee om de haringtent vanuit deze hoek te schilderen had ik de eerste week van juli gekregen maar ik was er toen niet aan toe gekomen.

Haringtent in Katwijk

Haringtent in Katwijk (formaat 40×25 cm, olieverf op doek)

Schip op het Spaarne in de ochtendzon

Schip op het Spaarne in de ochtendzon (formaat 40×25 cm, olieverf op doek)

———————

The last day I packed my stuff as soon as possible to complete the painting of the ship with the low morning sun. I had begun this painting the previous day, but I was stopped because the light changed too much. Then I quickly drove to Katwijk. I had to collect some paintings there and I got the idea of ​​painting the haring stall from this angle the first week of July but I had not had the opportunity to do it.

2 reacties
  1. Henny/Hans Meeuws permalink

    Beste Hans,
    Mijn eigen Hans en ik zelf krijgen de indruk dat jouw schilderijen lichter en vrolijker van sfeer aan het worden zijn. Die molen met dat schip, wat een schitterende wirwar van lijnen en richtingen. Proficiat met dit mooie werk! Jij weet goed van aanpakken!
    Henny Meeuws-Tonnaer.

  2. Ik probeer mijn schilderijen altijd zo helder mogelijk te maken, maar ik denk dat het in dit geval vooral komt doordat afgelopen weken de eerste echt zonnige dagen sinds maanden waren! In elk geval bedankt voor het compliment.

    Hans

Geef een reactie

