Skip to content

Schilderen in Haarlem 1

2 oktober 2011

Afgelopen week heb ik in Haarlem geschilderd. Soms is het lastig om een onderwerp te kiezen. Vooral als er erg veel is wat de moeite waard is om te schilderen. Bij het schilderij van het Korte Spaarne heb ik bewust de markante elementen weggelaten en me gericht op de sfeer van de stad op dat moment. Het weer was prachtig helder.

Korte Spaarne, Haarlem

Korte Spaarne, Haarlem (formaat 40×30 cm, olieverf op paneel)

Bij het schilderij dat ik aan de oever van het Spaarne heb gemaakt, heb ik juist het herkenbare silhouet van Haarlem geschilderd.

Molen, Haarlem

Molen, Haarlem (formaat 45×30 cm, olieverf op paneel)

De tekeningen heb ik vanaf het dak van een parkeergarage gemaakt. Met uitzicht op de V&D en kerk.

Haarlem vanaf de parkeergarage

Haarlem vanaf de parkeergarage (formaat 42×30 cm, conté op papier)

Haarlemse huizen vanaf de parkeergarage

Haarlemse huizen vanaf de parkeergarage (formaat 42×30 cm, conté op papier)

Op de foto is Titus Meeuws aan het werk. Ik heb deze week verschillende dagen met hem geschilderd.

Titus Meeuws

One Comment
  1. Super, … ogensnoep!!

    Je weet de stekjes altijd weer te vinden Hans, … ik ken Haarlem een beetje maar
    toch niet zó goed.

Geef een reactie

