Skip to content

Koeien onder de bomen

23 juni 2011

Afgelopen week was het koel en regenachtig. Dat kwam goed uit, want ik wilde een groot schilderij voltooien. Het doek had ik een week eerder al opgezet en de eerste laag was goed genoeg doorgedroogd. Omdat ik het lastig vind een schilderij van dit formaat in één keer nat in nat te voltooien, schilder ik het meestal in twee lagen. De laatste laag wil ik wel in zijn geheel alla prima schilderen, en dat is bij warm weer bijna niet mogelijk.

Het schilderij heb ik op mijn atelier geschilderd naar aanleiding van een serie olieverfschetsen die ik vorige zomer tijdens een reeks warme dagen buiten heb gemaakt.

Koeien onder bomen

Koeien onder bomen (formaat 120×50 cm, olieverf op doek)

Koeien onder bomen, detail 1

Koeien onder bomen, detail 1 (olieverf op doek)

Koeien onder bomen, detail 2

Koeien onder bomen, detail 2 (olieverf op doek)

Koeien onder bomen, detail 3

Koeien onder bomen, detail 3 (olieverf op doek)

From → Opdrachten

3 reacties
  1. Goh Hans! Ik volg je een aantal weken maar nu moet ik toch reageren hoor! Wat een prachtig evenwichtig werk!

  2. rutger permalink

    knap gedaan.

Geef een reactie

